Personalkollen inleder samarbete med Martin & Servera.

29 maj 2015

Personalkollen förstärker sin portfölj av partners och sluter ett samarbete med Martin & Servera. Personalkollen kommer att ingå som ett erbjudande i Premiumportalen till alla anslutna medlemmar samt medverka vid mässor, utbildningar och utskick.

Vi är glada över att ha hittat en partner vars produkt vi tror träffar vår målgrupp väldigt rätt. Vi har haft ögonen på Personalkollen under ett antal år och sett hur de har tagit en större andel på marknaden och har en företagskultur som går hand i hand med vår egen. Vi ser fram emot ett långsiktigt och givande samarbete. - säger Johan Granlund, Chef Restaurangtjänster, Martin & Servera

Samarbetet med Martin & Servera känns som ett naturligt steg i vår fortsatta expansion på sverigemarknaden. Vi är stolta över att kunna gå hand i hand med Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist för att tillsammans skapa bättre förutsättningar för Sveriges hotell & restauranger. – säger Niclas Lundell, VD, Personalkollen Sverige AB

Premiumportalen

Medlemmar i Martin & Serveras premiumportal kan teckna ett abonnemang hos Personalkollen och erhålla 100 kronor per månad i rabatt*. I portalen finns förutom Personalkollen även fler leverantörer med premiumerbjudanden som exempelvis 2book, Spotify, Swedbank och många fler.

Martin & Servera

Martin & Servera är Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist med säljkontor över hela Sverige med lokal förankring av specialister. Ambitionen är att bidra till kundens framgång samt att vara affärspartner med stor kunskap och ett genuint engagemang för utvecklingen av den svenska måltidsbranschen.

Martin & Servera bildades den 1 januari 2012, som ett resultat av fusionen mellan Martin Olsson och Servera R&S och består idag av Martin & Servera Restaurangdistribution samt dotterbolagen Grönsakshallen Sorunda, RP Frukt, Fällmans Kött, Martin Olsson Cashar, Galatea Spirits och 3DAB.

* Gäller även befintliga kunder hos Personalkollen.


God jul och gott nytt år!

19 december 2014

Det har varit ett mycket händelserikt år för Personalkollen med bland annat ett lyckat deltagande på GastroNord, flera nya medarbetare, många efterlängtade funktioner som släppts och massor av nya kunder, stora som små.

Jag skulle därför vilja avsluta året 2014 med att tacka Personalkollens alla kunder samt våra fantastiska medarbetare som gjort denna resa möjlig. Det har varit ett mycket spännande år för oss på Personalkollen då vi har växt med mer än 100 % och har ökat kundbasen till över 300 kunder som använder sig utav vår lösning. Vår organisation har etablerat ett kontor i Linköping för support och utveckling, samtidigt som vi förstärkt säljkontoret i Umeå med fler medarbetare.

I och med vår växande organisation är det viktigt att vi fortsätter att upprätthålla våra kärnvärden - kundservice, användarvänlighet och teknisk kompetens, trots de utmaningar en större organisation ställs inför. För att behålla närheten till er kunder, kommer vår första kund alltid vara lika viktig som den senaste. Alla våra medarbetare, oavsett position, kommer att ta del av våra kunders vardag, genom att löpande bemöta dem genom vår kundservice. Detta är en del av vår företagskultur och något vi ständigt kommer att arbeta med.

Vi står inför ett mycket spännande 2015 med många nya funktioner, deltagande på mässor och mycket mera. Ni, våra kunder, kommer alltid att vara den viktigaste delen till vår fortsatta utveckling mot att leverera marknadens bästa och mest användarvänliga personal- och lönesystem.

God jul & gott nytt år!
Niclas Lundell, VD


Sommaren och semester börjar nu lida mot sitt slut.

2 september 2014

Personalkollen har däremot inte legat på latsidan under semestern, utan både nya funktioner och kunder har tillkommit. Vi vill därför välkomna alla nya kunder! Här är några av dem:

  • Holy Greens
  • Hotell Savoy
  • Allstar Skellefteå
  • Villa Långbers
  • Subway Järfälla

GastroNord 2014

30 april 2014

Du har väl inte missat årets stora händelse GastoNord?

Förutom att Personalkollen kommer finnas på plats, så kommer massor spännande utställare och besökare från hotell, restaurang och storkök dit.

Besök oss

I monter A39:02A hittar du oss tillsammans med Hrtorget.se. Här kan du både träffa personalen bakom Personalkollen, få inblick i nya funktioner samt träffa Sveriges största portal för hotell & restaurangbranschen.

Har du mot all förmodan missat att skaffa en biljett? Skicka ett mail till info@personalkollen.se så fixar vi en (begränsad upplaga).

GastroNord 2014


Nytt år - 2014!

21 januari 2014

Personalkollen 2014

Personalkollen kör igång det nya året med att hälsa alla våra nya kunder välkomna, men också säga tack till alla våra gamla kunder för att ha gjort 2013 till ett riktigt bra år.

Några av våra nya kunder:

  • Hotell Kittelfjäll
  • Klubb Göta Källare (Stockholm)
  • Pappa Grappa (Norrköping)
  • Coasters (Skellefteå)
  • Allstar Västerås
  • Hotell Hallstaberget (Sollefteå)
  • Rockbaren i Umeå
  • Kastrullen (Åre)
  • Husets Grill & Bar (Åre)
  • Restaurant Pelikan (Stockholm)
  • Morfars Bar & Cafe (Halmstad)
  • Restaurang Agaton (Stockholm)
  • Blå Porten (Stockholm)
  • Hurtigs Konditori (Stockholm)

Personalkollen åker till Slush 2013.

12 november 2013

Slush 2013

Här kommer vi att få träffa andra startupföretag från norra Europa och Ryssland. Tillsammans kommer vi träffa investerare, media och lyssna på massor bra föreläsningar.

Det kommer bli grymt!

Läs mer på: Slush 2013


Grattis Håkan Thörnström!

23 oktober 2013

Håkan Thörnström

Personalkollen.se vill gratulera en av våra kunder, Thörnströms kök och Håkan Thörnström till vinsten i Kockarnas kamp 2013.

Vill du se eftersnacket med Håkan Thörnström efter finalen, klicka på länken här: tv4play.se

Grattis igen Håkan, Anne och Thörnströms Kök!


Umeågalan 2013 – här kommer vi!

21 oktober 2013

Umeågalan 2013

Nomineringen för ”Årets Unga Företagare 2013” lyder:

”Personalkollen, ett webbaserat personal- och lönesystem, fyller ett angeläget behov på marknaden. Systemet är användarvänligt, enkelt och sparar tid i kundens dagliga verksamhet. Personalkollen har fått ett stort intresse på marknaden med en successivt ökande försäljning. Nästa år förväntas omsättningen flerdubblas. Niclas Lundell är en enveten och ödmjuk entreprenör som jobbar stenhårt för att nå sina mål. Vi behöver fler som honom.”

Håll tummarna för oss den 7:e november.

Läs mer om: Umeågalan 2013