Boka demo

Lönehantering

För en trygg, effektiv och korrekt lönehantering

Med Personalkollen skickas all rapporterad tid automatiskt till löneberedningen vilket gör lönehanteringen smidig utan att det behöver ta för mycket av någons tid. Ni attesterar avvikelser och registrerar frånvaro, sedan hanterar systemet beräkningar av frånvaro, OB och semester helt automatiskt utefter gällande anställningsavtal. Tillämpar ni beräkningsperioder sker också utbetalning av mer- eller övertid helt automatiskt.

Ladda ner färdiga rapporter

Personalkollen genererar en bankfil för utbetalning av lönerna, arbetsgivardeklarationer till Skatteverket, bokföringsunderlag i SIE-format och statistikfiler.

Skicka automatiskt ut lönebesked

Lönebesked skickas automatiskt ut till de anställda och de kan se eller ladda ner sin lönespecifikation direkt via appen.

Arbeta med utkast

Alla ändringar eller justeringar lägger ni löpande in under månaden för att spara i utkast. Med bara några få klick godkänner ni sedan samtliga löner för utbetalning!

lonesystem

Komplett lönesystem för hotell, restaurang & butik

Vårt löneprogram är anpassat för att hantera allt från OB och mertid till frånvaro, dricks och extra ersättningar – helt utan manuell handpåläggning. All data förs över direkt från schema och tidrapportering till löneberedningen, för att spara tid och minskar risken för fel.

avtal1

Automatisk hantering av kollektivavtal

Personalkollen har fullt stöd för avtalen mellan Visita/HRF, Visita/Unionen och Detaljhandelsavtalet med automatiserade beräkningar, arbetstidsvarningar samt anställningsavtal som följer det gällande avtalets regler. För hotell och restaurang har vi självklart även funktioner för att hantera extra ledighetsdagar och beräkningsperioder.

meddelande

Meddelanden direkt i löneprogrammet

Med vår enkla meddelandefunktion kan anställda lämna ett meddelande inför kommande löneutbetalning – direkt i lönesystemet. Meddelandet visas innan lönen attesteras. På så vis minskas risken för missförstånd och ni sparar tid eftersom retroaktiva justeringar ofta kan undvikas helt.

lonelista

Smart semesterhantering

Personalkollens löneprogram håller koll på semesterlöneskulden och bokför den automatiskt varje månad. Systemet sköter även semesterårsavslutet och varnar direkt om en anställds semesterlön hamnar under minimigränsen. Det gör det enkelt att agera i tid och följa gällande kollektivavtal.

anpassadloneperiod

Flexibla löneperioder

I Personalkollens lönesystem kan ni arbeta med både kalendermånad och brutna perioder – helt efter era rutiner. På individnivå går det även att styra om månadslönen ska gälla innevarande eller efterföljande månad. Allt är anpassat för att passa just er verksamhets behov.

Kom igång med Personalkollen

Gör som tusentals andra nöjda kunder. Beställ Personalkollen idag så ser vi till att du får allt du behöver och hjälper dig att komma igång!

Beställ idag