Om oss

Idén till Personalkollen kläcktes på ett café. Vi som grundat företaget bevittnade en närmast kaosartad miljö. En stor tjock personalliggarmaskin tillsammans med röriga scheman täckte den bruna kakelväggen och gångvägen för personalen. Ägaren och medarbetarna stressade runt mellan borden och kassan, det var tydligt att det fanns problem att ta tag i.

Vi kontaktade ägaren som med svetten i pannan beskrev att han saknade koll på caféets personalkostnader och redovisningskostnader; schema och stämpelklockan var bara några av problemen. Vi bestämde oss direkt för att hjälpa ägaren och skapa Sveriges bästa personal- och lönesystem.

Nästa steg var att besöka hotell, restauranger och caféer för att se om de stod inför samma utmaningar, det visade sig att så var fallet. Vi tog in tio testpiloter för att utveckla systemet tillsammans med dem. Målsättningen var att bygga en komplett lösning som hjälper hotell-, café-, och restaurangägare till en smidigare vardag.

Idag har personalkollen över 1000 nöjda kunder. Fokus har alltid varit och kommer fortsätta vara att ha marknadens mest användarvänliga system.